De juiste zithoogte op uw KTM of BMW
De iets kleinere motorrijder heeft dikwijls problemen om én de motorfiets van zijn dromen te kiezen én tegelijkertijd toch voldoende steun te hebben om stabiliteit te behouden bij manoeuvreren! Dikwijls maken we het mee dat men zich een nieuwe KTM of BMW wil aanschaffen, maar dat deze net iets te hoog blijft. Bij een minimale aanpassing kan een verlaagd of aangepast zadel voldoende zijn, maar dikwijls zien we dat een aanpassing van vering toch noodzakelijk is.
Hoe gaan we bij Motocare te werk?
- Via onze steunplaat meten we uit hoeveel de aangepaste hoogte zou moeten bedragen. (-2, -3, -4 of -5 cm)
- Afhankelijk van de graad van aanpassing kiezen we de juiste aanpassing. We berekenen of de aanpassing van zijstaander noodzakelijk is. We maken u een juiste offerte op.
- De vering wordt aangepast en de zijstaander wordt ingekort.
- Motorfiets wordt getest en geëvalueerd.
Te weten:
- Vele motorrijders maken zich zorgen over het nieuwe rijgedrag van de aangepaste motor. Dit is onterecht. De stuurgeometrie verandert inderdaad lichtjes, maar zorgt ervoor dat er een rustiger stuurgedrag optreedt.
- Het insturen is minder scherp en men zou bij een zéér extreme rijstijl (lees competitie) een lichte verandering kunnen opmerken. Is dit een probleem of weegt de enorme verbetering bij manoeuvreren en handling meer door?
Verkorte veerweg – minder comfort?
Dikwijls blijft de veerweg idem, in sommige gevallen gaat hier een lichte vermindering mee gepaard. Weet echter dat bv een aanpassing van zithoogte met -3 cm, slechts soms een verminderde veerweg van 1 cm nodig heeft.
Weet dat de motorfiets bij verkoop ook steeds op normale hoogte teruggebracht kan worden.
De kost van verlaging is er inderdaad, maar de geruststelling, de zekerheid bij manoeuvreren neemt zo toe dat dit een uiterst goede investering is. Weet dat de kost van de val bij moeuvreren vele malen hoger is, evenals de schade op vlak van zelfzekerheid en vertrouwen.